Ο Νίκος Μανουσάκης σπούδασε Κλασική Φιλολογία και Επεξεργασία Φυσικής Γλώσσας στο ΕΚΠΑ και στο ΕΜΠ. Στη διδακτορική του διατριβή, που εκπονήθηκε στον Τομέα Κλασικής Φιλολογίας του Τμήματος Φιλολογίας της Φιλοσοφικής Σχολής του ΕΚΠΑ, εφάρμοσε μεθόδους Επεξεργασίας Φυσικής Γλώσσας στο Αισχύλειο corpus, μελετώντας την πατρότητα του Προμηθέα Δεσμώτη και της εξόδου των Επτά επί Θήβας.
Έχει διδάξει στο Τμήμα Φιλολογίας της Φιλοσοφικής Σχολής του ΕΚΠΑ, όπου εργάστηκε ως μεταδιδακτορικός ερευνητής για τα αρχαία Ελληνικά, ενώ έχει εργαστεί και ως βοηθός σκηνοθέτη του Σπύρου Α. Ευαγγελάτου τόσο σε παραστάσεις κλειστού χώρου όσο και στο Φεστιβάλ Αθηνών και Επιδαύρου. Το 2019, ως επιστημονικός συνεργάτης του Κέντρου Ερεύνης της Ελληνικής και Λατινικής Γραμματείας της Ακαδημίας Αθηνών, οργάνωσε και πραγματοποίησε ερευνητικό πρόγραμμα με θέμα το αρχαίο δράμα και τον Όμηρο σε συνεργασία με το Εθνικό Θέατρο. Το 2020 διασκεύασε για το θέατρο μαζί με τον Κωνσταντίνο Μαρκουλάκη Το Τρίτο Στεφάνι του Κώστα Ταχτσή. Το 2021 συνεργάστηκε (επιστημονική επιμέλεια, μετάφραση) στο ερευνητικό/καλλιτεχνικό πρόγραμμα Συμβίωσις, το οποίο χρηματοδοτήθηκε από το Υπουργείο Πολιτισμού και Αθλητισμού (Όλη η Ελλάδα ένας Πολιτισμός). Το πρόγραμμα είχε ως θέμα το ελληνικό επιτύμβιο επίγραμμα (ειδικότερα το επίγραμμα για παιδιά και νέους που πέθαναν πρόωρα) και τα αποτελέσματά του παρουσιάσθηκαν σε μια έκθεση/εγκατάσταση στον αρχαιολογικό χώρο της Απτέρας στην Κρήτη.
Εργασίες του έχουν παρουσιασθεί σε διεθνή συνέδρια και μελέτες του έχουν δημοσιευθεί σε διεθνή επιστημονικά περιοδικά και συλλογικούς τόμους.
ΕΠΙΛΕΓΜΕΝΕΣ ΔΗΜΟΣΙΕΥΣΕΙΣ
ΒΙΒΛΙΑ
Ευριπίδη, Η Ιφιγένεια στη χώρα των Ταυρίων, Gutenberg, 2022
Prometheus Bound—A Separate Authorial Trace in the Aeschylean Corpus (Trends in Classics 98 TCSV), De Gruyter, 2020
ΑΡΘΡΑ ΣΕ ΕΠΙΣΤΗΜΟΝΙΚΑ ΠΕΡΙΟΔΙΚΑ
“Authorship Analysis and the Ending of Seven Against Thebes: Aeschylus' Antigone or Updating Adaptation”, Classical World 116 (2023) 247-274
“The Very First Written Word in Literary Greek: From Homer to Aeschylus”, Hermes 149 (2021) 131-143
“Aesch. fr. 13 Radt: A Sexual Pun?”, Logeion 10 (2020) 160-167
“Implicit and Explicit Words of Wisdom in Aeschylus and in Prometheus Bound: A Laconically Generalizing Titan and a Densely Lavish Poet”, Trends in Classics 11 (2019) 189-229
“(Re)discovering Love Stories: Byzantine Mentality and the Greek Novel from the Ninth to the Fifteenth Century CE”, The Journal of Greco-Roman Studies 57 (2018) 123-144
“Devising Rhesus: A Strange “Collaboration” Between Aeschylus and Euripides”, Digital Scholarship in the Humanities 33 (2018) 347-361
“Michael Psellos on Prometheus Bound: Reinstating a Judgment”, Logeion 7 (2017) 1-13
“The Extant Rhesus and Its Two Supplementary Prologues: A Question of Affinity”, Skenè 3 (2017) 55-77
“Blended Learning in an Advanced Course on Greek Tragedy”, Teaching Classical Languages 5 (2013) 30-49
ΚΕΦΑΛΑΙΑ ΣΕ ΣΥΛΛΟΓΙΚΟΥΣ ΤΟΜΟΥΣ
“To Voice the Physical: Sex and the Soil in Aeschylus”, in: A. Serafim, G. Kazantzidis, and K. Demetriou (eds.), Sex and the Ancient City: Sex and Sexual Practices in Greco-Roman Antiquity (2022) 379-424
“Waiting for Xerxes: Information Economics and the Composition of a Suspense Plot out of Familiar Events in Aeschylus’ Persae”, in I. M. Konstantakos and V. Liotsakis (επιμ.), Suspense in Ancient Greek Literature (De Gruyter, υπό δημοσίευση)
“Aeschylus' Actaeon: A Playboy on the Greek Tragic Stage?”, in: A. Lamari, F. Montanari, and A. Novokhatko (επιμ.), Fragmentation in Ancient Greek Drama (2020) 201-233
“The Stray Charioteer: Athletic Connotations in the Shaping of Tragic Orestes”, in: J.-C. Moretti and P. Valavanis (επιμ.), Les hippodromes et les concours hippiques dans la Grèce antique (2019) 233-241